Audi R8
Dodane przez Young Gotti dnia 29.07.2008 09:03
Wszyscy mówią że na początku była ciemność, ale nie. Na początku byli inżynierowie Audi konstruujący R8. Tyle że trochę im zeszło z dokończeniem tego auta. No ale w końcu się doczekaliśmy.

Zacznijmy jednak od początku. Prototypem dzisiejszej R8 było Audi "LeMans Quattro". Nazwa wzięła się od 24-godzinnych rajdów na torze Le Mans. Prawdziwym dominatorem tych rajdów było Audi. Pokaz "LeMans" odbył się we Frankfurcie w 2003 r., ode mnie ciekawostka możemy je zobaczyć w grze komputerowej Need For Speed: Carbon.

Skupmy się jednak na tym co najważniejsze czyli na tym arcydziele według mojego mniemania. R8 dostępna na rynku jest z dwoma silnikami V8, V10 oraz i tu niespodzianka V12 TDi ale o V12 później skupmy się teraz na dwóch pierwszych. V8 dostępne będzie w pojemności 4.2 l z mocą 420 niemieckich koni, natomiast V10 będzie znacznie mocniejszy pojemność 5.2 l ale już 520 koni.

Audi twierdzi że R8 ma być komfortowe, ciche i przyjazne w codziennym użytku. Ciche??? Według mnie rasowe auto powinno wydawać agresywne dźwięki, ale zostawmy to.

W Internecie możemy znaleźć opinie że nasze Audi podobne jest do Ferrari F430, Lamborghini Gallardo oraz Nissan GT-R w całej rozciągłości zgadzam się z tym. Jak na samochód tej klasy przystało możemy w nim znaleźć m.in. klimatyzacja co jest standardem, ABS, ASR oraz wiele innych niepotrzebnych rzeczy.

Jest rok 2008 na rynku ma pojawić się nowa R8. V12 TDi nieliczni pomyślą diesel?? ach.. to napój szatana. Nieważne czy diesel czy też nie będzie on tak samo biblijnie piękny. Pod maską tego potwora kryć się będzie 6-cio litrowy diesel z dwoma turbosprężarkami o mocy 520 koni. Może prędkość max. nie powala bo jest to 301 km/h ale czy to mało?? Czy rozpędzicie swoje auto do takiej prędkości?? Powiedzcie teraz szczerze czy wolelibyście Audi R8 czy Toyotę Prius?? Odpowiedź zostawiam wam.